fotobeelden groenfront akties
Vrienden van GroenFront! - EarthFirst! Netherlands & Belgium

Schinveld update: 6 januari


De noodverordening is al 34 uur van kracht en tot nu toe hebben we er nog niets van gemerkt. Dus komt allen!

Indymedia.nl gaat een dispatch verzorgen. Op dit nummer kun je al je informatie melden over het kamp en een eventuele ontruiming. Dit nummer is 06 44 23 81 48. Let wel, het dispatchnummer is enkel bedoeld om informatie door te geven, er kan geen informatie opgevraagd worden, het is ook niet het nummer voor perscontacten, voor de pers blijven de gebruikelijke contactgegevens gelden.

Misschien is dit de laatste update die wij nog kunnen schrijven tot de ontruiming. We gaan wel proberen om deze site zo up-to-date mogelijk te houden, maar dat zal niet altijd lukken. Voor meer informatie verwijzen we naar Indymedia.nl

Verder in deze update:

· Gemeenteraad stemt unaniem niet in met noodverordening
· Gouverneur bekrachtigt noodverordening wel
· Aktiekamp nog steeds bereikbaar
· Hoorzitting bij VROM
· Meerdereheid Schinveldse bevolking is voor aftreden burgemeester


Rubrieken: Schinveld
Gepost: Fri 06-01-06 12:26:00 - Auteur: redax

Politiek - noodverordening

Eergisteren was er een extra gemeenteraadsvergadering over de noodverordening. De publieke tribune was overvol met sympathisanten en journalisten en enkele activisten.

Alle fracties in de Raad bleken niets te zien in deze noodverordening. Dit was een aangename verrassing. Helaas bleek burgemeester Zuydgeest dit al van te voren ingecalculeerd te hebben en had geregeld dat, indien de Raad het niet zou bekrachtigen, Gouverneur van Limburg Frissen het alsnog zou doen.

Dus een hoopgevend signaal met geen resultaat.

Na afloop van de hoorzitting zijn een hoop sympathisanten met ons mee terug gegaan naar het kamp. Rond het ingaan van de noodverordening zat er een grote groep activisten en buurtbewoners de wacht te houden in het kamp.


Politiek - Hoorzitting

Gisteren was in Den Haag de hoorzitting over de 14ha bos waarover de procedures nog lopen. De vereniging Stop Awacs Overlast had een bus vanuit Schinveld geregeld naar Den Haag. Hier mochten de inwoners van Schinveld kennis maken met politie Haaglanden….

Voor ongeveer 40 mensen, meerdere daarvan op iets oudere leeftijd, vond de politie in Den Haag het nodig een camerawagen, arrestenbusjes en meer dan 100 agenten en securicor-beveiling in te zetten. Het scheen een absurde vertoning geweest te zijn in Den Haag.

Inhoudelijk is er weinig te melden over het verloop. Kwestie van afwachten.

Een hoop mensen uit Schinveld & Brunssum hebben zich laten vertegenwoordigen door de verenging Stop Awacs Overlast, omdat ze te bang waren dat de overheid juist gisteren zou gaan ontruimen en dus in de buurt wilden blijven.


Politiek – Zuydgeest

De zeer geachte heer en burgemeester Jos Zuydgeest komt vanmiddag om 14:00h langs in het kamp. Hij komt ons vragen om te vertrekken. Tsja…
Volgens ons krijgen we eerst nog excuses van hem. Daarnaast mag de beste man helemaal niet in dat gebeid komen, er geldt daar immers een noodverordening.

We zien welk wat er gebeurt….

De jongerenorganisatie van GroenLinks, Dwars, heeft een volksraadpleging gehouden op de markt in Schinveld. Hieruit blijkt dat 86% van de bevolking vind dat Zuydgeest moet vetrekken. Zie voor meer informatie het persbericht van Dwars hierover.


Kamp

De situatie op het kamp is ronduit goed. Aanvoer van materiaal en mensen was gisteren en is vandaag nog geen enkel probleem. Wel zien we een verhoogde activiteit van politie. Gisteren was de gehele dag een politie-helikopter boven het kamp aan het hangen.

Heel veel buurtbewoners kwamen gisteren langs om te kijken of ze er nog door konden en om extra voorraden aan te leveren mocht de politie ons willen gaan uithongeren.

Gisteren is de draadloos internetverbinding geïnstalleerd. Het werkt nog niet helemaal, maar we verwachten dat het vandaag moet lukken.

De laatste loodjes qua het bouwen van verdedigingswerken gaat zeer goed. Iedereen is druk bezig de hele dag. Daarnaast blijft de sfeer goed en strijdbaar. We gaan ervoor!

We krijgen zoveel telefoontjes dat het geregeld gebeurd dat er telefoonbatterijen leeg zijn. Dit gebeurt ook wel eens met de Kamp-telefoon (06-25411119). Mensen hoeven dan niet bang te zijn dat de ontruiming begonnen is, we zorgen ervoor dat op dat moment het wel bekend wordt.


Bevolking

De bevolking staat nog meer achter ons dan ooit. Iedereen vind die noodverordening absurd en wil alleen daarom al het gebied in. De aantallen bezoekers groeit per dag.

Gisteren hebben we weer enorm lekker warm eten mogen ontvangen. Als we ontruimd zijn gaan we het lekkere veganistisch eten uit Schinveld wel enorm missen.

We roepen iedereen op om zondag naar het bos te gaan


Media

De aandacht vanuit de pers is absurd. Eergisteren hadden we NOS Journaal, Met Het Oog Op Morgen, RTL Nieuws, Radio 538 en nog enkele andere.

Gisteren hadden we Washington Post, AD, RTL, Parkstad TV, Trouw, ANP en nog enkele.

Vandaag toonde NOVA interesse om van het weekend een item te maken. Verder gaan we wel zien wat de dag van vandaag ons nog meer brengt.

Momenteel is het zo dat bijna iedere minuut er weer nieuwe informatie of ontwikkelingen komen.

Tot zover deze update,

We willen iedereen uiteraard oproepen om zo snel mogelijk ons te komen versterken. Neem eten en warme kleding mee!

Tot in Aktiekamp Schinveld!


Views: 2354

Commentaar | Comments

hulp activist schreef:

Burgerongehoorzaamheid niks het heet vanaf nu
BURGERBELANG.
Wat normen en waarden dit is ons ook door de strot geduwt waar is de regering met hun waarden ze durven gewoon niet tegen de AMY(bussY).

Laat je niet afleiden wat er gezegt wordt door de GEEST van het ZUIDEN
Je kan gewoon het bos in (zuidgeest)zonder probleem.
Fri 06-01-06 10:53:29

Another War Against Crime (in) Schinveld schreef:

Ta ta tatatata ta ta tatattta,
GEESTBUSTERS!!!!

AWACS

Another
War
Against
Crime in
Schinveld
Fri 06-01-06 10:58:40

hulp activist schreef:

nog wat vergeten.

Burgers worden als boeven gezien in denhaag.
Worden op gewacht door politie dit was te verwachten ze spellen allemaal onder een hoed(AMY)!!!!!!!

Peter je had die vier smerissen moeten tegenhouden maarja geweldloos verzet was ook goed ze hebben het gevoelt.
Slechte vertoning van de politie stelletje spienzers!!
Twee waren woensdag in de raadzaal in burger.

Groenfronters en burgers houdt ze hoog met de kruinen er in!!!!!! en blijf er rond lopen.
Fri 06-01-06 10:59:46

Elfje schreef:

Succes met jullie geweldige actie! Ik leef met jullie mee en hoop van harte dat het bos mag blijven!
Fri 06-01-06 11:06:34

activist schreef:

Zuidgeest,kwelgeest,Geest uit het zuiden,Pion,marionette,mannelijke hoer van DEKKER,zwamnek,enz.

Ik weet dat u dit leest!!

Een niet fijn weekend.

GRoenfronters houd stand!!!!
Fri 06-01-06 11:24:21

Actie schreef:

Vliegers de lucht in!!! Nu komt er weer zo'n stinkerd overvliegen.
Fri 06-01-06 11:39:50

anoniempje schreef:

Waar is bin laden als je hem nodig hebt?!!!!!!!!!!!!!!
Fri 06-01-06 11:59:17

hulp activist schreef:

politie helicopter maakt om 12.00 uur foto's.
kwelgeest heeft net in het bos de Groenfronters gesommert te vertrekken!!!
hahahaha Wat een maf kees.

Groenfronters houdt ze hoog met de kruinen er in!!!!
Fri 06-01-06 12:02:44

hulp activist schreef:

luister naar l1 radio.
Fri 06-01-06 12:04:18

brussummer schreef:

even laten zien ik ben de macht
Fri 06-01-06 12:06:03

activist schreef:

Goed zo Groenfronters sturen jullie kwelgeest dan maar weg!!!
Fri 06-01-06 12:15:34

Wilma V schreef:

Staat op de site van L1!!

Waarnemend burgemeester Jos Zuidgeest van Onderbanken heeft de bezetters van het AWACS-bos vanmorgen gesommeerd onmiddellijk te vertrekken. Hij bracht om 11 uur een kort bezoek aan het bos.

Zuidgeest sprak de actievoerders van GroenFront toe en zei: "Het is over en uit. Dit is verboden gebied, ik verzoek u dringend dit bos te verlaten." Eén van de actievoerders antwoordde: "Dat is dan wederzijds, meneer." In het bos geldt sinds gisternacht een noodverordening, waardoor het verboden gebied is geworden. Houthakkers beginnen waarschijnlijk komende week met het kappen van 6 hectare bos bij de AWACS-basis.
hij durft nogal zeg, dit bos is van ons en niet van hem.
Fri 06-01-06 12:17:06

Wilma V schreef:

Staat ook op de site van L1.

Gastenboek stroomt vol boze reacties aan adres gouverneur

In het gastenboek op de website van gouverneur Leon Frissen regent het protesten tegen de instemming met de noodverordening in een deel van Schinveld.

Frissen bekrachtigde gistermiddag de verordening die eerder door waarnemend burgemeester Zuidgeest van Onderbanken werd afgekondigd. Die bekrachtiging was nodig nadat de gemeenteraad van Onderbanken de maatregel had verworpen. Volgens de reacties in het gastenboek vinden veel mensen vooral dat er niet goed naar de lokale bevolking wordt geluisterd.


We zullen DOORGAAAAAAAN!!!!!!!
Fri 06-01-06 12:18:56

Hans schreef:

Hoe zit het met de webcam in het Schinveldse bos ? Hebben jullie die al online en wat is dan de link ?

Suc6 en volhouden maar !
Fri 06-01-06 12:28:16

brunssummer schreef:

bah het stinkt weer naar verbrande kerosine en komt uit oostelijke richting want de club moet weer tegen de wind opstijgen.

Krijgen we straks in brunssum die shit krengen weer terug om te landen.
Fri 06-01-06 12:31:06

ano schreef:

straks bij ontruimming wat hopelijk niet gaat gebeuren
Fri 06-01-06 12:32:09

Roosje schreef:

wordt moeilijk maar houdt vol we proberen jullie te steunen of het veel uithaalt met dit beleid betwijfel ik maar petje af voor jullie houdt vol.we zullen zeggen geen dikke pluim maar een bos vol met kruinen
Fri 06-01-06 12:40:33

hulp activist schreef:

geen comments from the basse!!

stelletje profiteurs
Fri 06-01-06 12:46:05

hulp activist schreef:

Mensen ga allemaal naar het bos in schinveld l1 radio is daar aanwezig en maken opnamen en hebben ludieke acties daar.
en luister naar L1 radio
DUS ALLEN UIT HEEL LIMBURG EN ANDEREN DIE NAAR DEZE ZENDER LUISTEREN NAAR HET SCHINVELDER BOS!!!!!!!
Fri 06-01-06 13:23:24

herman schreef:

Die Zuidgeest vertrekt over een tijdje toch weer naar een andere dorp.

Hij hoeft niet in dit lawaai te wonen, en eventueel schadelijke stoffen in te ademen van die awacsen. Ze stoten green fruitdamp uit dus gezond zal het niet snel zijn.

Het is ook een schande dat sommige mensen in de regering, op TV en andere topics roepen dat het goed is voor de economie/werkgelegenheid.
Heel leuk zo'n goede economie als wij hier straks met kanker en andere dingen rondlopen...
Fri 06-01-06 13:52:04

activist schreef:

radio 3fm besteet ook aandacht aan ons bos heel het land is in rep en roer

Goed zo media het moet nog meer geeft dit ook door aan de buurlanden dit is gewoon een idiote machts positie
Fri 06-01-06 14:03:36

Lachen schreef:

Daarnet op Radio 3FM: Zuidgeest: ik vraag jullie direct te vertrekken.
Groenfront: da´s geheel wederzijds!!!
Ik lach me rot........ ga door jongens, jullie hebben nog steeds humor!
Fri 06-01-06 14:04:07

hulp activist schreef:

en l1 radio is geariveert in het bos
Fri 06-01-06 14:05:22

activist schreef:

he jullie daar op de basis worden jullie nog niet gek?????
We horen niets meer jullie slapen zeker haha
Fri 06-01-06 14:07:07

brunssummer schreef:

is voor jullie de weg ook af gesloten richting jullie achter ingang?

Het zou wel niet profiteurs
Fri 06-01-06 14:09:57

Jemeniet schreef:

Dat ze dat hele bos met Napalm omverstoken.
Jullie moeten niet zo moeilijk doen om die paar boompjes.

Help de economie liever en ga iets nuttigs doen zoals werken!
Fri 06-01-06 14:20:29

onderbanker schreef:

geen komentaar op zou uitspraak
Fri 06-01-06 14:23:16

herman schreef:

Wat een materialistische wereld.

Economie is blijkbaar belangrijker dan natuur en de gezondheid van mensen...

Trouwens,
je kunt de plek ook via de achterkant van het kamp bereiken, dan moet je in schinveld het bos in, richting boschweg, daar het bos door, over het ruesjer beekje, dan nog beetje doorlopen en je bent er.
Ik schat 20 minuten lopen vanaf de laatste huizen in Schinveld.
Fri 06-01-06 14:28:19

hulp activist schreef:

pas op stillen hier
Fri 06-01-06 14:31:27

schinvelder schreef:

pers toelichting in schinveld vanmidaag
Fri 06-01-06 14:32:26

Student schreef:

Jongens ik snap jullie punt tot op zekere hoogte. Maar wees nou even reeel?

Het gaat hier om een bos in Nederland (wat dus waarschijnlijk aangeplant is) en ik denk dat de natuur er toch al niet zo meer floriseert als er steeds vliegtuigen over komen. Het vliegveld zal naar aanleiding van jullie actie niet verplaatst worden. Dat kan je waarschijnlijk zelf ook wel bedenken, dus waarom doen jullie het dan? sensatiezucht?
Fri 06-01-06 14:39:50

herman schreef:

De overlast wordt ook groter...
geluid/uitstoot van die awacsen zal er nu heftiger op worden voor de mensen in Schinveld.
Fri 06-01-06 14:41:30

Eenzame strijder op Borneo schreef:

Voor heel Nederland is dit alleen maar entertainment en volgens mij voor jullie ook. Tegelijkertijd worden op Borneo stukken bos gekapt waar dat bosje van jullie 100 keer in kan. Mensen, de longen van de aarde gaan naar de kloten!!!!!! Nog 15 jaar en het tropische regenwoud is weg!!!!
Waar zijn die activisten die hier zouden moeten zijn?? waarom worden die trucks met die grote boomstammen niet tegengehouden??
Ik Dank u.
Fri 06-01-06 14:44:56

Lia schreef:

HOUT VOL!
Fri 06-01-06 14:50:46

e.l.f.je schreef:

kijk en aan de verwerking van al het weggekapte groen uit schinveld verdient Gouverneur Frissen vast ook nog wel een zak centje...

Actuele nevenfuncties (niet q.q.-functies)
2003 - heden voorzitter Nederlandse Afval Federatie. De Nederlandse Afval Federatie kent een roulerend voorzitterschap en is samengesteld uit de voorzitters van de diverse branche organisaties die zich in Nederland bezighouden met afvalverwerking (onbezoldigd).
2002 - heden voorzitter branche organisatie BVOR (Branche organisatie Verwerkers Organische Reststoffen) te Wageningen. Deze landelijke organisatie van vrijwel alle afvalverwerkers van groen in Nederland heeft sinds 2003 sterke ontwikkeling doorgemaakt met name naar de nationale en Europese beleidsmakers (bezoldigd).
Fri 06-01-06 15:02:20

antiactivist schreef:

GA WERKEN IN DE PLAATS, DIT KOST DE BURGER WEER EEN HOOP CENTEN !!!!!
Fri 06-01-06 15:09:36

Falco schreef:

Schinveld is een typisch plaatsje in Onderbanken, een gemeente waar ieder kerkdorp zijn eigen culturele verworvenheden en folkloristische manifestaties heeft. Zo zijn er jaarlijks Wijn-, Hof-, en Meifeesten, processies, schuttersfeesten en vele andere festiviteiten.
Bron: VVV Zuid-Limburg

Hebben ze er een attractie bij!?!?!
Fri 06-01-06 15:11:11

e.l.f.je schreef:

lees voor veel hilariteit ook eens zijn nieuwjaars wens in Frissen zijn weblog:
http://www.limburg.nl/gouve...

quote:
Vertrouwen, daar draait het om in het leven. [...] Op vertrouwen kun je bouwen. Ik bespeur echter een toenemend gebrek aan vertrouwen in de politiek en het openbaar bestuur. Terwijl vertrouwen fundamenteel is om te functioneren, zeker in een openbaar ambt.
[...]
Aan overheid en maatschappelijke organisaties worden ook hoge eisen gesteld op het gebied van integriteit. Integer handelen betekent dat je te allen tijde daarvoor verantwoording moet kunnen afleggen.
[...]
De burger mag van mij de nodige transparantie in 2006 verwachten en als ernaar wordt gevraagd zal ik uitleggen waarom wij wat in een bepaalde context hebben gedaan. En voor alle duidelijkheid, om met de woorden van Ien Dales te besluiten: ‘Een beetje integer bestaat niet, maar een beetje besturen ook niet’!
i rest my case
Fri 06-01-06 15:11:47

remmetje schreef:

Wat ik niet begrijp is dat die groenfronters de tijd vrij kunnen maken om daar een aantal weken in de bossen rond te hangen. Als ik dat zou willen doen dan zou ik verlof moeten opnemen en dan gaat niet voor zo'n lange periode. Hebben ze de staatsloterij gewonnen of een goede regeling met hun baas kunnen treffen? Als het echt idealisten zijn, kan ik me niet voorstellen dat ze gebruik zouden maken van een uitkering die door de regering (de vijand) wordt betaald.. Een doel in je leven hebben is goed maar je maakt mij niet wijs dat er tussen de bosbewoners geen sensatiezoekers zitten en/of personen die graag rellen veroorzaken voor wat voor zaak dan ook.
Zorg toch voor een ander protest en had dit eerder op een andere manier gedaan. Je weet nu dat het bos neer gaat en belast de burger nu met een gigantische kostenpost zoals al de inzet van politie en dergelijke. Ga lekker je hand ophouden en laat ons met rust.
Fri 06-01-06 15:17:10

BOZE BOSBEWONER schreef:

ooit gehoord van het afwisselen van mensen?! eigenlijk heb ik niet eens zin om te reageren op dit soort van domme uitspraken...

ER ZITTEN GEWOON MENSEN IN HET BOS MET WERK!!!MENSEN DIE MEER OM DE NATUUR GEVEN DAN EEN DURE AUTO VOOR DE DEUR EN DE NIEUWSTE KEUKEN OMDAT DE BUREN OOK NET EEN NIEUWE KEUKEN HEBBEN...GELUKKIG IS NIET IEDEREEN ZO OPPERVLAKKIG IN NEDERLAND EN BESTAAN ER NOG MENSEN DIE OM DE NATUUR GEVEN!
Fri 06-01-06 15:24:24

Uit Schinveld schreef:

Persconferentie in het gemeentehuis:
Bomenkap begint maandag 6 januari om 8.00 uur!!!!
Fri 06-01-06 15:35:46

Uit Schinveld schreef:

Sorry, foutje in bericht... moet niet 6, maar 9 januari zijn!
Fri 06-01-06 15:37:30

remmetje schreef:

over oppervlakkig gesproken. Je kent mijn situatie niet en je generaliseerd. Alsof iedere tegenstander van jou nutteloze aktie een dure auto heeft een en nieuwe keuken... Ik zie meer in een aktie die nut heeft, gebruik je energie daarvoor. Dit bos is al verloren, hier valt niets meer te redden. Maak je sterk voor andere haalbare zaken.
Fri 06-01-06 15:42:23

Rik schreef:

Als iedereen zou passief erbij liep als jij remmetje, dan zou de wereld in NO TIME naar de kloten gaan. Je zou je diep moeten schamen mensen te ontmoedigen die ten minste nog peper in hun reet hebben en ECHT hun idealen nastreven. RESPECT voor de mensen die de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat een warm hart toedragen. Ikzelf neem me zo vaak voor om iets te betekenen in wat voor pro-milieu-actie dan ook, maar netzoals zoveel anderen komt het er op een of ander manier niet van. Ik ben blij dat er nog echte die-hards zijn die de godvergeten ballen hebben om paal te houden voor de GOOD-CAUSE. Houd vol Groenfront en jullie actie wordt in den lijve en in gedachten meer dan gewaardeerd en ondersteund...
Fri 06-01-06 15:51:37

Falco schreef:

@BOZE BOSBEWONER wrote:
"eigenlijk heb ik niet eens zin om te reageren op dit soort van domme uitspraken..."

Heb je wel eens de uitspraken van menig mede-activist gelezen? Bij hen ontbreekt het ook vaak aan kennis.
Fri 06-01-06 16:01:12

groenvriendin schreef:

net gelezen op http://www.nu.nl:
ONDERBANKEN - De leden van actiegroep GroenFront! zijn niet van plan de Schinveldse bossen in de Limburgse gemeente Onderbanken te verlaten. Dat zegt GroenFront!-woordvoerder Peter Polder vrijdag. Marechaussee en politie beginnen maandagochtend om 8.00 uur met het kappen van het bezette bos in Schinveld. Dat maakte waarnemend burgemeester J. Zuidgeest van Onderbanken vrijdag bekend.

Dus de de mensen die gaan kappen zijn de politieagentjes en de Marechaussee. whahaha. Toch lachwekkend, wij betalen die toch allemaal. Dus we geven ze geen loon meer. Kijken of hun ook vrijwilligerswerk willen doen.

Ga zo door Groenfront en stopawacs! Jullie doen goed werk en wij houden van jullie!!
Fri 06-01-06 16:01:21

jan verhasegh schreef:

Bomen zijn onze broeders en zusters.
Laat de bomen leven!
Wij steunen Groen Front

GGZ clienten
Clienten Centrum Limburg
zie http://www.stichting-time-o...
Fri 06-01-06 16:05:45

Onkruit vergaat Niet schreef:

LIEVE ACTIEVE MENSEN VAN GROEN FRONT,

GA NIET IN OP DE MAILS EN NEGATIEVE AANDACHT, MAAR BLIJF GEWOON JE EIGEN WEG VOLGEN. WIJ STEUNEN JULLIE.
Fri 06-01-06 16:05:57

hulp activist schreef:

kom net vanuit het bos alle toegangs wegen en paden zijn door de politie af gezet ook aan de achterkant na de toespraak van kwelgeest om 15.00 uur. Dus wil je er toch nog komen midden door het bos.

Er is veel media aanwezig rtl4,5 wdr3 nos l1 enz.

Groenfronters van ons hebben jullie alle medewerking de bevolking van Brunssum en Onderbanken
Fri 06-01-06 16:11:53

Falco schreef:

Defensie wil dat de AWACS-vliegtuigen die opereren vanaf de NAVO-vliegbasis Geilenkirchen in Duitsland, zo snel mogelijk nieuwe, stillere motoren krijgen. Nederland zal daarvoor binnen de NAVO pleiten, al kan het wellicht nog jaren duren voor de motoren voor in totaal een bedrag van 700 miljoen dollar worden vervangen. Dat zei staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) vrijdag.

Defensie is eigenaar van de 6 hectare grond waarop de bomen staan die volgende week worden gekapt. De kap van de bomen is nodig omdat de AWACS-toestellen nu "niet onbelemmerd kunnen vliegen", aldus Van der Knaap, die onlangs van de Raad van State het groene licht kreeg voor de kap. De NAVO verzocht daar 23 jaar geleden al voor het eerst om.

Misschien heeft jullie actie dan toch nog een positief resultaat!
Fri 06-01-06 16:12:16

Treehugger schreef:

Het valt op dat naarmate de actiebereidheid van de Schinvelders en Brunssumers duidelijker wordt er steeds meer mensen (of steeds dezelfde mens onder andere namen) gaat roepen dat het geen zin heeft. Waarschijlijk zijn ze bang dat dat niet het geval is.

We weten niet wat zou gebeurd zijn op plaatsen waar mensen zich bij foute en ondemocratische beslissingen neerleggen, we weten wel dat op plaatsen waar mensen dat niet doen ze ook nog een goeie kans hebben om het te halen.

Zo hard roepen dat het geen zin heeft wijst op vrees voor het tegendeel. Je/jullie mogen daar nu dus mee stoppen.
Fri 06-01-06 16:14:26

Actie schreef:

wahaha lachen van L1 dat ze kaartjes van de Zoepkoel verstopt hebben in het bos!!!!:D Lok alle mensen maar naar het bos. Enne Zuidgeest.....je kunt de boom in!
Fri 06-01-06 16:16:46

Falco schreef:

zie je.. deze actie trekt ook al de aandacht van "vredelievende" activisten, die geweld en vandalisme niet uit de weg gaan. Daar is de lokale bevolking echt mee gediend.
Fri 06-01-06 16:17:37

Rik schreef:

Wat me nog het meest opvalt is dat de NAVO al 25 jaar bezig is om die bomen weg te krijgen omdat ze het vliegverkeer zouden hinderen... Ik heb toch echt het idee dat het al die 25 jaar goed gaat zo... Laat die bomen dus maar staan.
Fri 06-01-06 16:19:06

activist schreef:

ah de awacsclub is er weer.
Terug van het middag slaapje en dat moeten we tot 19.00 uur meemaken hier, met hun negative uitspattingen.
Want na 19.00uur mogen ze uit hun slaap verblijven komen en richting huis!!!
Ga maar mooi door de hoofd ingang en niet achteruit eikels profiteurs!!
Fri 06-01-06 16:20:32

Tom schreef:

Als ik het goed begrijp, is de reden van de boskap dat vliegtuigen met meer brandstof opstijgen. Dus minder snel hoogt e kunnen maken, dus lager over schinveld vliegen. Behalve dat dit meer herrie gaat opleveren voor de omwonenden denk ik dat er ook meer "niet schone" uitlaatgassen die vooral tijdens de start op schinveld neerslaan. Het is goed dat iemand zijn stem laat horen! Weet trouwens iemand wat er met de bewoners van dat huisje in het bos gaat gebeuren? Moeten die ook het bos uit?
Fri 06-01-06 16:21:43

redax schreef:

Flauw hoor Falco, eerst zogenaamd als activist oproepen tot geweld (die hebben we uiteraard weggehaald) en daarna aanklagen dat er geweld gebruikt wordt.

We weten uit welke hoek de oproepen tot gewelddadig verzet komen en ze zullen worden weggehaald omdat we het er absoluut niet meen eens zijn, ze kunnen schade toebrengen aan de mensen die weerloos vastzitten in de bomen.
Fri 06-01-06 16:25:07

Leike schreef:

Goed werk, groenfronters en allen die het bos nu bewaken!!! Helaas kunnen wij niet in het bos zijn om jullie te steunen, maar dat deden, doen en blijven we doen vanuit Brunssum!
Jullie zijn geweldig!!!!
Fri 06-01-06 16:25:14

LIMBURG schreef:

wie sjoon os limburg waas

Mer door die klootzek geit alles noa de klote....
Loat de buim stoan, gank get angers doon geer vies volk van besjloeten maken die neijt deugen.

Vleeg uch kapot mit uch sjnelle vleegtuugkes. Menkes die allein nog leaven veur de kick en de adrenaline ...good gedoan... volwassen luuj!

En euveral zek ger de zelfde zeiver: ach waat maken die paar buimkes oet...
zo sjtom det ger zeet, geer zult sjtikken in uche eigen sjtank! Want een hele houp "paar buimpkes" is namelijk een gans bos. en een paar keer een gans bos is de ganse werld.
En geer stopt doa nooit mit...kiek oet zou ich zegge...mit de rotzooi die geer maak op de werld want ut kump unne keer op uch aaf en ich zal der neet mit zitten!

Gank estebleef get angers doon.
Fri 06-01-06 16:26:12

hulp activist schreef:

Een van de grootste vrachtvliegers kan hier volbeladen landen en opsteigen!!!! Vreemd niet waar en die krengen kunnen dit niet, laat me niet lachen!

Gewoon opflikkeren met die awacsen!!!!!!!!!!!!!!

GROENFRONTERS HOUDT ZE HOOG MET DE KRUINEN ER IN!!!!
Fri 06-01-06 16:26:23

Eekhoorntje schreef:

ALLE RESPECT VOOR GROENFRONT

Overheid: oprotten, jullie gezicht is al een lelijk gezicht!
Fri 06-01-06 16:32:03

Sjilvend schreef:

Volgens Teletekst gaat kap a.s. maandag beginnen. Groenfronters dan nog aanwezig worden het bos uitgezet.
Staatsecretaris van der Knaap wil stillere motoren voor Awacsvliegtuigen.
Hoelang zal dat dan weer duren???

Beste groenfronters, laat jullie aub niet wegjagen!
Fri 06-01-06 16:34:36

see you schreef:

jongens zet door tot het bittere einde
ik kom er zo aan dat ze me maar eens proberen weg te houden je kan via de achterkant gemakkelijk naar binnen komen trek wel warme kleren aan en een extra paar sokken
Fri 06-01-06 16:41:28

Slimpie schreef:

Mensen worden gek van te veel vliegtuigen, geluidsoverlast, er is meer criminaliteit , meer onrust, meer vervuiling en wat gaat onze overheid doen?

Bomen kappen!

Whahaha

Vanaf heden kunnen we stellen dat de overheid in een soort van schizofrene wereld lijkt te hangen, waarin recht krom is.

Waarom nog spotjes met: EEN BETERE WERELD BEGINT BIJ JEZELF ???????

Ja die begint dus bij de groenfronters en eindigt bij de mongolen van de regering en dan vooral dat vlieg-TUIG.
Fri 06-01-06 16:45:29

hulp activist schreef:

En maar liefdadigheids dingetjes doen om de mensen stil te houden bababa!!

Gewoon opflikkeren samen met het clubje van afnorth!!!!

En ME we weten waar jullie staan!!!

Groenfronters hoedt ze hoog met de kruinen er in!!!
Fri 06-01-06 16:45:56

Maurice schreef:

GROENFRONT! RESPEKT VOOR JULLIE VREEDZAME ACTIE! HOU VOL!
Fri 06-01-06 16:51:25

Bart schreef:

Volhouden! Ik kan er lijflijk niet bij zijn, maar in gedachte wel! Laat de reactionaire, ingeslapen massa maar zeuren, jullie hebben tenminste een warm hart in je donder! Take care!
Fri 06-01-06 17:06:56

Wilma V schreef:

Gelezen net op teletekst van RTL4..

Het bezette bos in schinveld word vanaf maandag ochtend 8.00uur gekapt. Dat meld de gemeente onderbanken. In het gebied komt de geplande uitbreiding van het militaire vliegveld.
Wat nu uitbreiding???? Eerst lullen ze over het veilig kunnen landen en opstijgen van die krengen. En nu ineens een uitbreiding???? Wat een flauwe kul!!
Fri 06-01-06 17:07:27

Mosa schreef:

Gave actie regionale omroep!!:

Waarnemend burgemeester Zuidgeest boos op L1-
Waarnemend burgemeester Jos Zuidgeest van Onderbanken is boos over een actie van het L1-radioprogramma De Bende van Pollux.

De redactie heeft een manier bedacht om zoveel mogelijk mensen op de been te krijgen in de Schinveldse bossen. Er is een schat begraven in het bos; die schat bestaat uit 11 bollen die toegangskaartjes voor de Boétegewoëne Boétezitting in Venlo bevatten. Zuidgeest noemt het een ’ongeoorloofde actie’, die ’niet door de beugel kan’. Hij eist stopzetting. Zuidgeest vindt dat L1 mensen oproept om de wet te overtreden, omdat in een deel van het bos een noodverordening geldt. L1 ontkent dat er sprake is van uitlokking. Volgens programmaleider Paul van Gessel gaat het om een ludieke actie. Hij "wenst de burgemeester een gezonde dosis humor toe in deze barre tijden".
6-1-2006 16:10 http://www.l1.nl
Fri 06-01-06 17:11:27

Sjeng schreef:

Jonges, actievoerders en burgers van schinveld, hou de moed dr in! en laat je nix zegge door die ouwe zak! Ik kom zondag mschien ns kijke, dan neem k wel een soort laatste avondmaal mee...

Grtz, een echte Limburger (en slachtoffer van awacs-overlast)

P.S. Aan de politie, WEIGER DIENST!!! voor deze ene keer kunne jullie ns wat goed doen i.p.v. bonnen uitdelen, maak dr dan ook gebruik van !!
Fri 06-01-06 17:16:01

Sjeng schreef:

ja, daar ben k weer, was ff vergete de complimente te doen aan de BEnde van Pollux. Kijk L1, nu laten jullie zien dat jullie echt de stem van Limburg zijn !!
Fri 06-01-06 17:17:28

Tarzan schreef:

Maandag , dat betekend dat de versterking er vanaf zaterdagochtend moet zijn want dit is slechts de officieele lezing, maar uit het verleden blijkt ook dat de officieele lezing vaak niet de juiste is. Komen ze stiekem zondagochtend aankakken of op een raar tijdstip of zoiets....

Be Focussed!
Fri 06-01-06 17:23:27

Wilma V schreef:

Zo gaat die goed, laten we met zijn allen zondag massaal het bos in gaan en onze steun betuigen aan onze vrienden aldaar die voor ons daar al een hele tijd bivakeren.
Allemaal berichten op het nieuws, het gaat goed op deze manier, misschien worden ze nu in DenHaag eindelijk wakker!! Maar ja, die komen naar Limburg met oordopjes in en doen die pas weer uit als ze op de A2 bij Weert rijden.
Zwakkelingen zijn het allemaal, ze kunnen zich een voorbeeld nemen aan de mensen van Groenfront en StopAwacs!
Goed gedaan ook mensen van L1!
Mooie actie in het bos van Onderbanken.
Fri 06-01-06 17:28:18

Limburg schreef:

Oproep aan alle rechtgeschapen LIMBURGERS!! Laat eens zien wie jullie zijn. Massaal steunen deze helden. Geef Limburg kleur!

Als Limburger hebben we genoeg gehad, er is vaak zat over de Limburger heengewalst zoals ze nu met onze bomen willen doen.
Ga naar Schinnen , liefst met kleine kinderen en leer ze wat ze zien: de overheid die kost wat kost natuur moet neerwalsen voor machines en overlast. Laat ze zien hoe gewapende agenten de ongewapende helden verwijderen. Laat ze zien wat macht met de wereld doet en leer ze als ze groot zijn nooit zo te worden als meneer de overheid of meneer agent. Leer ze dat er meer is..!
Misschien heeft de wereld dan in de toekomst nog een kans?
Fri 06-01-06 17:29:44

Limburger schreef:

sorry...schinnen moet schinveld zijn.
Fri 06-01-06 17:32:41

Feral schreef:

Nee, onwaarschijnlijk, maar ze zijn als dood dat activisten of dorpsbewoners de Heringsboschweg zouden barricaderen met puin, auto´s of boomstammen, dat is in het verleden namelijk vaak gedaan en vertraagd de aanvang van de ontruiming op mandag al gauw met een halve dag.
Tweede, maar minder waarschijnlijkere reden zou kunnen zijn dat ze een alvast wat mensen op wilen pakken om ze tot dinsdagmiddag vast te houden, maar dat zou de aandacht en daardootr voor hun de problemen alleen maar vergroten.

Dus, heb je nog een slooprijpe wagen, stort m vol met puin en sleep m naar de heringsboschweg, bouten uit wielen, klaar!
Fri 06-01-06 17:35:34

Feral schreef:

@ tarzan bedoel ik, onwaarschijnlijk dat de ontruiming eerder begint, maar we kunnen natuurlijk wel alvast beginnen met het terugveroveren van de Heringsboschweg!
Fri 06-01-06 17:37:46

Sebastiaan schreef:

Mensen die alleen maar willen zeiken over de acties in Schinveld moeten oprotten. jullie zullen het toch nooit begrijpen.

Actievoerders van Groentfront!, ik steun jullie!! Helaas kan ik er niet bij zijn.
Fri 06-01-06 17:46:06

hulp activist schreef:

leuk dat de club is gebannen loze woorden dan heb je dat awacs boys ga met jullie allen vliegtuigje spelen en donder snel op!!!!!

Groenfronters houdt ze hoog met de kruinen er in!!!!
Fri 06-01-06 17:46:10

activist schreef:

Ik doe de politie en ME de vriendelijke groeten jongen ga gewoon staken en ga naar huis bij je vrouw en kinderen dan is er gewoon niets aan de hand en laat JULLIE BAAS MAAR VERREKKEN!
Fri 06-01-06 17:48:42

Sam schreef:

Top top wat jullie doen, laat je nioet wegzagen.

Groetjes Sam

PS:"// kom ook eens kijken op http://www.samontour.com
Fri 06-01-06 17:57:29

Wilma V schreef:

Ik heb net naar L1-radio geluisterd. Ik heb nog nooit een man zo dom horen lullen als die kwelgeest.
Wat een zakkewasser is dat zeg. Dom lullen is ook geleerd en hij is volgens mij cum-laude daarvoor geslaagd!!
Fri 06-01-06 17:58:55

Schinveldenaar schreef:

Nog even en julle zijn weer weg. Gelukkig, dan kan ik tenminste op mijn gemak naar de Tevener heide wandelen, een schitterend natuurgebied op nog geen 5 minuten lopen afstand, natuurlijk hebben jullie geen oog voor al dit moois want het gaat alleen maar om relschoppen. Zoek een baan en draag voor de afwisseling eens iets positiefs bij aan de maatschappij waar jullie zo graag tegen aan trappen!
Fri 06-01-06 17:59:01

Sjilvend schreef:

Ik betwijfel of je echt wel een schinveldenaar bent. Zo ja dan werk je zeker op de basis of er zit een behoorlijke schroef bij jou los.
Fri 06-01-06 18:02:22

Samson en GERT schreef:

Ja die nep-schinveldenaar is ook vlieg-TUIG
Fri 06-01-06 18:04:39

Feral schreef:

Ach, 14% van de bevolking was niet voor vertrek van Zuidgeest was, maar afwisseling moet er zijn, het wordt zo saai als iedereen hetzelfde denkt en zegt!
Fri 06-01-06 18:06:02

Feral schreef:

Wel een ingewikkelde manier van relschoppen trouwens, eerst een maand in bos gaan zitten verkleumen, roepen dat je geweldloos bent en dat allemaal omdat je gewoon wil rellen? Nee, dan gingen wel naar een voetbal wedstrijd, ben je dezelfde dag tenminste weer thuis!
Fri 06-01-06 18:08:38

SAMSON en gert schreef:

Ey Gertje, waarom doen die agenten zo gemeen tegen de boomklimmerkes?
Fri 06-01-06 18:18:48

Schinveldenaar schreef:

Ben wel degelijk uit Schinveld, werk niet op de basis en ben volledig bij mijn verstand. Samson en Gert, door direct te schelden geven jullie weer eens goed jullie niveau aan. Trouwens, als alle niet Schinveldenaren uit het ehh 'bos' zouden vertrekken was het al een heel stuk rustiger.
Fri 06-01-06 18:19:21

samson en GERT schreef:

nou samson dat is omdat de agenten een bieteke dom zijn.
Fri 06-01-06 18:20:28

SAMSON en gert schreef:

Allee Gertje, waarom zijn die agenten dan dom?
Fri 06-01-06 18:21:57

samson en GERT schreef:

Das omdat ze maar gewoon doen zonder te denken, en de mensen zeggen dan als gij niet nadenkt en maar doet ,dat gij dan dom zijt.
Fri 06-01-06 18:24:36

redax2 schreef:

Ach, al die hollanders in jullie bos, maar die zitten daar omdat de Amerikanen uit Duitsland met behulp van het Haagse gajes een Schinvelds bos willen kappen, volg je het nog? Als Sjefke nou ruzie had met Gé om een stukje bos zouden we ons er niet mee bemoeie allicht niet nee, maar dit probleem overstijgt zelfs Europees niveau, dus hou op met miepen? of is de NATO soms een Schinveldse gezelligheidsvereniging?
Fri 06-01-06 18:25:45

SAMSON en gert schreef:

Dus kunnen ze er ook niets aan doen dat ze zo gemeen zijn?
Fri 06-01-06 18:25:58

samson en GERT schreef:

Ah Samson, denk eens na!
Als ze zelf eens gingen nadenken en niets zouden doen dan zouden ze niet meer gemeen zijn toch?
Fri 06-01-06 18:27:41

SAMSON en gert schreef:

Maar GERTJE, Gij zijt geweldig, had samson ook kunnen bedenken AMAI
Fri 06-01-06 18:29:20

Sjilvend schreef:

Schinveldenaar, waarom laat jij je er dan niet zien. En vertel ook daar eens je mening. Of ga lekker in de friedenskapelle zitten.
Fri 06-01-06 18:30:06

TB schreef:

Waarom schrijven jullie altijd die Amerikanen.De NAVO is internationaal met 21 Landen.
Fri 06-01-06 18:35:25

Sjilvend schreef:

Hoe zit het met die webcam in het bos
Fri 06-01-06 18:37:21

brunssummer schreef:

hij is er heus al geweest wat ben jij een egotripper!
Fri 06-01-06 18:37:25

redax2 schreef:

21 landen, tsjonge, dus toch geen gezelligheidsvereniging uit Schinveld alleen, en bedankt voor het verduidelijken van mijn punt!
Fri 06-01-06 18:37:38

activist schreef:

gewoon om die idiote hotte me tootte daar in amerika en in brussel en het clubje in denhaag en in het provinciehuis en onderbanken en ga zo maar door het draad gewoon om de pieken en macht.
Fri 06-01-06 18:40:42

Tarzan schreef:

Ey FERAL, nog voor dat het bos werd afgesloten zei ik dus al dat ze eerder gingen beginnen. Heb toch gelijk gehad.
Les voor een volgende keer. Misschien moet ik me bij jullie aansluiten....
Fri 06-01-06 19:26:31

SAMSON EN GERT schreef:

Allee Schinveldernaar, ons belgisch niveau is toch vrij hoog! Wij kunnen vanuit Belgie zo opmaken dat gij een lastig stuk vreten zijt, een knorpot, iemand die iets heeft gemist in zijn leven...en het de ander de schuld van geeft. Gij zijt een uilebal, een amokmaker! Wij als kindervrienden moeten U helaas vertellen dat we U inderdaad een grote kneus vinden, een vreemde eend in de bijt, een ongeleerd persoon. Maar kijk eens naar ons program en misschien krijgt Uw sjacherijnige kop misschien een klein lachske. En wat betreft de kap, we hopen dat de vliegerkes recht in uw wwonkamer vliegen zodat U ze van dichtbij kunt bewonderen. AMAI

samson vraagt zich af of U niet stiekem bepaalde dingen in uw leven beter had moeten verwerken, misschien zijt ge anders wel een plezierige kerel.
Fri 06-01-06 19:39:21

Feral schreef:

@Tarzan, dat ze de weg afsluiten wil niet zeggen dat ze beginnen met ontruimen maar dat ze gewoon geen zin hebben in barricades op hun aanvoerroute. Als ze in het weekend beginnen zijn ze DOMDOMDOM, heel nederland komt er dan op af en weet je wat dat kost, al die overuren en zondagsdiensten?

PS. het is nog niet te laat om je bij ons aan te sluiten.
Fri 06-01-06 20:12:00

Me schreef:

Wat jullie doen is niet meer dan een vraag om media aandacht... de mensen uit schinveld die nu dag en nacht in het bos zitten zijn op 1 hand te tellen...

Daarnaast weten jullie net als ik ook dat het allemaal geen zin heeft... dat bos gaat toch wel om...

Waarom zouden jullie (veelal niet schinveldenaren of brunsummers) daar nou nog langer blijven zitten???

Ga wat nuttigs doen met je leven...
Fri 06-01-06 20:29:16

Larissa V schreef:

Me, dan begin jij maar het eerst met wat nuttigs te doen met je leven.
Die mensen zijn bezig om te proberen ons bos te redden, tenminste zijn er nog mensen die om bomen en dergelijken geven.
Fri 06-01-06 20:37:09

redax2 schreef:

Wahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaa,
Nog één zo´n onoriginele opmerking en ik draag je voor als nieuwe burgemeester!
Fri 06-01-06 20:37:16

redax2 schreef:

En dan was bedoelt tegenover ME, die gewoon baalt dat hij daar niet echt als ME-er mag staan met een knuppeltje, KNUPPEL!
Fri 06-01-06 20:38:59

Me schreef:

whahaha.... nu gaan we het krijgen... ik zeg niet dat jullie het bos uit moeten...en als jullie daar graag willen blijven zitten moeten jullie dat vooral doen... ik denk alleen dat het gewoon geen zin heeft...
Fri 06-01-06 20:42:55

activist schreef:

zo te zien is me eens een keer daar geweest.
Ik heb het nog nooit zo druk gezien in de laatste dagen.
Maar inderdaad me ga met je knuppeltje spelen eikel!!!
Fri 06-01-06 20:44:35

Me schreef:

jongens.... ik ken dat bos beter dan menigeen van jullie... ik ben nog nooit bij jullie hutjes geweest en dat zal ik ook zo houden...
Fri 06-01-06 20:47:59

redax2 schreef:

jouw opmerkingen hier heben ook geen zin trouwens.....en als je dan niet in ons kamp wil komen, waarom hang je dan wel rond op deze site?
Fri 06-01-06 21:02:43

redax2 schreef:

Heeft geen zin, zoek werk, komen niet van hier, alleen aandacht trekken...

Zo, dan hoeven anderen dat tenminste niet nog eens 100x te herhalen!

Zeg iets origineels of lazer op naar geen stijl ofzo!
Fri 06-01-06 21:05:59

krater schreef:

Volgens mij moet redax2 zich meer om moeders de vrouw bekommeren....
Fri 06-01-06 21:42:24

burger van Brunssum schreef:

Ze hebben met kerst en oudjaar in ijzige koude daar doorgebracht ,dat doe je alleen als je echt ergens voor staat.De ze mensen hebben heus wel werk ,vinden het belang van deze bomen boven staan.Deze mensen vind je nog maar weinig op deze planeet AUB iets meer respect voor in mijn ogen helden die iets goeds willen doen in deze verknipte zielige materialistische schijnheilige wereld activisten van groenfront bij deze een hart onder de riem voor jullie .Jullie zijn met iets goeds bezig ,blijf erin geloven,want zonder hoop bestaat niks meer.
Fri 06-01-06 21:44:07

redax2 schreef:

Volgens mij moet Webcrew zelfs eens een gezinnetje stichten!
Fri 06-01-06 21:49:06

Larissa V schreef:

deze mensen hebben zelfs verlof aangevraagd om te zorgen dat die bomen niet gekapt worden. Daar heb ik respect voor, mensen die willen zorgen dat een mooi stukje natuur niet word gekapt voor iets wat juist milieu onvriendelijk is.
Ga zo door groenfront!! onze steun hebben jullie..
Fri 06-01-06 22:03:33

Edwin schreef:

Wat doen die bewoners eigenlijk in het huisje in het bos 500 meter van het kamp af? Moeten zij ook het bos verlaten?
Fri 06-01-06 22:26:15

hulp activist schreef:

Zijn allemaal Nato H..Ren afnorth en awacs.

jongens van Groenfront het was een leuke leerzame nacht bedankt

GROENFRONTERS HOUDT ZE HOOG MET DE KRUINEN ER IN!!!!!
Sat 07-01-06 10:40:55

activist schreef:

edwin je bedoeld achter het kamp dat is 50mtr. er van af.

Dat vraag ik me ook af die zullen straks (wat ik niet hoop) veel zon binnen krijgen zoveel hebben ze in hun hele leven niet gezien.
Sat 07-01-06 10:43:46

Jos Meeuws schreef:

Het Gastenboek van Gouverneur Frissen wordt op dit moment op schandelijke wijze gecensureerd. Was eigenlijk wel te verwachten met de lawine die dit weekeinde over hem wordt uitgestort. Ze hebben natuurlijk een of ander koorknaapje ingehuurd om de bijdragen te toetsen op christelijke normen en waarden!! Bah!! CDA=Corrupt Demagogisch Asociaal!!!
Sat 07-01-06 10:54:37

deheugden schreef:

typisch een voorbeeld van hollands gebrek in democratie in haar gewesten.
weet wel dat ik bij de volgende verkiezing geen hollandse partij ga kiezen mar gewoon de sp als zuidelijke hoop in bange dagen. en frissen en zuydgeest horen als plaatsvervangers van de hollandse koloniale politiek niet in het limburgse land.
Mon 09-01-06 08:23:13

Annemarie Boks schreef:

Tegen boomkap.
Mon 09-01-06 15:57:13

rot op schreef:

wat doet die 6 hectare er nou toe...planten ze ergens anders wel weer aan. Ga een baan zoeken en doe toch niet zo triest, dit kost de gemeenschap een godsvermogen dat niet meer naar andere zaken kan, ik noem onderwijs, zorg, WIA....
Mon 09-01-06 15:58:53

rot zelf op schreef:

hey, ouwe rechtse lul, ga jij ns ff erges anders je lulpraatjes ophange, zoals bij dat stelletje machtshebbers (dat noemt zich democratie, haha, laat me nie lachen).

Grtz, een ECHTE Limburger

P.S. Afnorth F#CK OFF!!
Mon 09-01-06 20:42:08

Bonker schreef:

w00ty

sterkte met jullie actie

w00ty Respect!
Tue 10-01-06 16:07:59

Bonker schreef:

Ik ga hier mijn spreekbeurt over doen, goed idee ofniet, wens me geluk.

W00ty!
Tue 10-01-06 16:09:58

jopie schreef:

wie zijn die trieste mensen die niets om het bos geven. f*ck die trieste holbewoners. jullie klinke als een stel mongolen.
Tue 10-01-06 16:12:38

opa frans schreef:

heey stelletje gekken. hoe ist nou amaal? alles goed war? nog maar 15 mensjes in die boompjes is het niet war. noujah zal geen ruk helpe maarjah. de groetjes he stelletje rukkers
Tue 10-01-06 17:00:20

boomlover schreef:

Flikkerop ouwe

Go groenfront!!!
Keep up the good work
Thu 12-07-07 10:19:27

Commentaar Toevoegen | Add Comments



RECENTE ITEMS
Other Languages

Saving Iceland targets international aluminium conference in Aachen (Germany)
Saving Iceland Stop Work at Century Aluminum Construction Site
Swomp4 direct environmental action in Amsterdam
GroenFront! blocks E.ON Benelux HQ
April 1st - Dozens of Climate Protests around the World
La Foire Mondialedes Biocarburants bloqueé par des activistes
Activist block World Biofuels Market


Audio & Video

Actie tegen ALCOA in Switserland tbv wildernis in IJsland
Coal mine shut down in Wales
NIEUW: GroenFront!-TV
Leukste GroenFront!-video's
IJsland Multimedia


Actiehandleidingen

Onderzoek doen voor acties
EHBA / Streetmedics gids
Disco Daves' Tunnel Guide
Ozymandias Sabotage Handbook
Klimhandleidingen
Tuiniergids voor het overleven van de moderne tijd


Analyse & Discussie

GroenFront! plaatst Lappersfortdossier in globale economische en ecologische crisis
Dystopia V - De zware jongens club
Dystopia IV - Het regent op de noordpool
De noodzaak van een stap terug
Duurzame technologie – een contradictie?
Speel Wild! Onze levens staan op het spel!
Dystopia - Ramp, of ramp?
Het vieze klimaat-geheim van stuwdammen


Sitemap